Tuesday, December 21, 2021

Diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män

Diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män



Chit Chat YW-OM. Jag brukade spela det här onlinespelet SecondLife. Registrera dig för ett gratis konto för att bläddra bland alla medlemmar Registrera dig gratis här. Vi har alla dåliga dagar, men jag föredrar att se på den ljusa sidan av saker och ting. ladylimpsalot Du vet att det fortfarande är tidigt. Fan, jag brukade tycka att handikappparkering var löjligt.





Kommentarsnavigering



Jag är 20 år gammal och har dejtat min fästman, Chris 34 en C6-C7 ofullständig quadriplegic i nästan ett år nu. Chris har ingen känsla från bröstet och ner, helt använda armarna och diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män med händerna kan han skriva, skriva, skjuta sin manuella stol och till och med köra så han klarar sig mycket bra för sig själv. Chris har varit i poliskåren i 10 år nu och innan han började sin karriär inom brottsbekämpning var han en Army Ranger.


Chris sköts i nacken när han var i tjänst när han delgav ut ofrivilliga förpliktelser för att avlägsna en 60-årig kvinna från sitt hem. Det var kärlek vid första ögonkastet! Han har alltid varit vid gott mod.


Han har accepterat sig själv och sin nya livsstil. Som jag beundrar så mycket. På sistone har vårt förhållande inte varit vad det brukade vara. Jag är hans primärvårdare, vi har vård 4 nätter i veckan i 3 timmar, resten är upp till mig. Han måste alltid överträffa mig med sina problem. Varje dag har jag svårare och svårare att ta hand om honom. Jag sliter ut mig själv. Värst av allt, diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män, han är en väldigt kallhjärtad person med en väldigt torr humor.


Men jag beundrar honom så mycket för det han har övervunnit i sitt liv. Innan olyckan var han en atletisk person, han sprang varje dag, en semiproffs cyklist, han älskade att vandra och campa. Han lever fortfarande en väldigt aktiv livsstil, vilket sliter ut mig enormt.


I början var alla emot oss. Speciellt min äldre bror som var hans SWAT Team-partner och var vid hans sida natten han blev skjuten. Jag älskar honom väldigt mycket och min familj har helt enkelt inte kommit dit de accepterar vårt förhållande. Jag lämnade hemmet för att flytta ihop med Chris, jag gav upp allt som jag jobbade så hårt för.


Jag slutade mitt jobb, hoppade av skolan och gav upp min bil för en Volvo så att han kunde flytta lätt och rullstolen fick plats i ryggen. Så därför har jag inget eget diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män. Jag gjorde det av kärlek till honom.


Han var det bästa som någonsin hänt mig, och jag ville vara med honom mer än något annat trots att min familj vände sig mot mig. Vi har våra bra dagar och dåliga dagar som alla relationer har, diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män.


Jag gav upp mycket för att vara med Chris eftersom jag älskar honom så mycket. Att anpassa sig till en quadriplegi livsstil har varit riktigt svårt för mig. Jag sköter i stort sett allt annat på egen hand, tvätt, matlagning, städning, tar hand om hans servicehund, ser till att han har sina mediciner varje vecka, tar honom till jobbet, hämtar honom från jobbet, tar honom dit han behöver och vill gå.


Han är inte samma person som jag känner mig kär i. Han har blivit väldigt krävande och säger sårande saker. När jag försöker prata med honom om det säger han bara att det måste göras.


Men vad är det för fel med att vilja ha ett rent hus? Han förväntar sig bara att jag ska göra allt och jag får aldrig den respekt eller uppskattning som jag tycker att jag förtjänar. Han erbjuder aldrig att hjälpa mig och jag börjar bli väldigt trött och ledsen. Men jag vill ha mer för mig, jag vill bli framgångsrik och ha en karriär.


Jag vill ha en familj en dag och jag vet att jag aldrig skulle kunna få barn och ta hand om honom. Han skaffar ett fordon som är modifierat för honom att köra snart.


Jag hoppas att det kommer att hjälpa vår relation och ta lite stress av mig. Jag har förklarat mina känslor och tankar för honom då vi är väldigt öppna med varandra. Vi har aldrig haft problem med att uttrycka våra känslor.


När jag har berättat för honom hur jag känner säger han bara förlåt. Jag har funderat på att hyra helg, natthjälp till tarmprogrammet och duscha, men han säger att helgen är vår tid för bara oss.


Jag gör morgonrutinen; Jag får honom upp varje morgon och kör honom 30 minuter till jobbet och sedan 30 minuter tillbaka hem. Han säger, vad är poängen med att anställa en assistent på morgonen, för när han får sin lastbil kommer morgonrutinen bara att bestå av att få upp honom och klä på sig.


Men han har sagt att lastbilen kommer att vara här om ett par veckor... i ungefär 3 månader nu. Jag antar att jag ber om ert råd som rullstolsanvändare andra quadriplegics och deras älskare eller partners. Är jag självisk? Eftersom jag hade en idé om vad jag gav mig in på? Jag visste aldrig att det skulle vara så svårt. Han är väldigt hänsynslös mot mina känslor och är väldigt självisk. Det handlar alltid om honom, men hur är det med mig? Är jag den själviska? Om jag har det hade jag absolut inte tänkt.


Jag hoppas att du kan hjälpa mig och ge mig lite insikt. Jag träffade min pojkvän i oktober. Han var en stjärnidrottare före sin olycka och jag känner att han missade lite välbehövlig terapi för att hantera det han förlorade. Och han tycker om att tycka synd om sig själv och försöka rulla in mig till hans medlidandefest. Jag tycker verkligen att han borde få lite hjälp att hantera känslor, men gud förbjude att jag ska ge den rekommendationen.


Jag är fru och fyrhjuling. han hade sin skada nio månader efter att vi gifte oss och har varit tillsammans sedan dess. Han har precis opererat bort urinblåsan och prostata. Min man och jag har varit tillsammans i fjorton år och gifta i tio. Jag använder skoter för långa sträckor, jobb och shopping. Jag har BSN i omvårdnad och är en tjugotvå år legitimerad sjuksköterska, diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män.


Faktum är att jag skadades, i bilolyckan, genom att somna vid ratten efter att ha tvingats till ett tredje sexton timmars dubbelskifte rygg mot rygg.


Jag ryser och blir illamående av tanken på att jag kunde ha skadat eller dödat en annan människa. Jag har en hel del rörlighet på min L-sida, men ingen känsla, med mycket liten rörlighet på min R-sida och tillräckligt med känsla för att testa temperaturen på mitt badvatten med en rimlig grad av säkerhet. Jag har okontrollerbar nervsmärta med hög tonus och spasticitet i mina extremiteter. Under de första två åren efter min olycka, när jag inte var på rehab, tillbringade jag min tid med att vara arg, tycka synd om mig själv och göra mitt bästa för att driva min man så långt ifrån mig som jag kunde.


Han arbetade sin vanliga heltid 10 timmar per nattjobb minst fem, och oftare då inte, sex dagar i veckan, diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män. Sedan kom han hem, tog mig fram och tillbaka till PT och OT, höll i ordning med ALLA hushållssysslor, väntade på mig på händer och fötter och med sina lediga två eller tre minuter, försökte få en tupplur, bara så att han kunde träffa rat race, igen. Den sista droppen för oss comd en kväll när jag gnällde över att han inte längre attraherades av mig och vår brist på intimitet.


Boy, oh boy, lät han mig någonsin ha den med båda faten öppna, diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män. Det var mitt uppvaknande diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män att bara förlora mitt livs kärlek. Som han tydligt lät mig veta, hade hans totala avsaknad av intetest i mig sexuellt, eller egentligen på annat sätt som kvinna, absolut ingenting att göra med mina fysiska begränsningar eller besvärligheten i att jag var fyrling, utan snarare var det den fruktansvärda personlighetsförändringen jag hade. låtit skadan diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män i mig.


När han ytterligare förklarade hur hans kärlek till mig aldrig hade minskat genom att han hjälpte mig med ett SANT behov, eller tröttnade han på att göra det, var allt som fortsatte att eka i mitt huvud dessa två hemska ord; omotiverad och självförakt.


Det var i det ögonblicket jag insåg att jag inte bara hade en ryggmärgsskada, utan en ryggmärgsskada hade mig!! Jag hade låtit denna fruktansvärda sak stjäla min själ, och nu var jag precis på väg att förlora den ena personen diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män hade älskat mig villkorslöst.


Det var då och där jag tog beslutet att den här saken inte längre skulle äga mig. Snart kom jag på mig själv att stå och sedan gå en del med hjälp av mina hjälpmedel. Vilken höjd det var!! Snart föreslog min terapeut att jag skulle testa en helt ny uppsättning hjul genom att lära mig att köra igen. Med ett par modifieringar och lite adaptiv utrustning begav jag mig snart till DMV för att få min nyfunna frihet.


Att kunna köra igen har öppnat så många dörrar för mig. Även om jag inte längre kan vara golvsköterska, arbeta med neurokirurgi som jag gjorde före olyckan, har jag fortfarande ett givande jobb som MDS-koordinator, genom att se till att de geratriska invånarna på vår anläggning får den allra bästa möjliga medicinska vård.


Jag försöker nu att alltid ta emot all hjälp med nåd och tacksamhet. Jag gör en medveten ansträngning för att inte låta min man vara involverad i sådant som mitt tarmprogram eller hantering av min spastiska blåsa. Även om det ibland händer olyckor. Vi försöker skratta åt dem och gå vidare. När vi väl kommer till vår destination vet han att ge mig tid och avskildhet att fräscha upp mig och byta tillbaka till vanliga underkläder som får mig att känna mig mer feminin.


Jag kan nu säga att det finns liv igen efter en SCI. Det kan finnas ett tillfredsställande liv, och så mycket av det beror på vår inställning. Det finns fortfarande dagar då min nervsmärta och spasmer driver mig under täcket till viloläge. Men, som det gamla ordspråket säger, när livet ger dig citroner, gör lemonad.


Om jag skulle kunna ge några råd till en ny person med SCI, skulle det helt enkelt vara att ha tålamod med dig själv när du lär dig att acceptera detta nya liv, och komma ihåg dem runt omkring dig, oavsett om de är dina vårdgivare, familj, vänner eller en kombination av båda , de lär sig också precis som du, diskussionsgrupp för kvinnor som dejtar fyrkantiga män.


De blir ofta bara utmattade som du, och när du ser att deras hanteringsmekanismer håller på att ta slut, leta efter andra resurser för att möta dina behov. Och hur usel du än känner dig, ta det ALDRIG ut på en välmenande person som gör sitt bästa och mest av allt lär dig att säga tack och mena det. Tacksamhet räcker långt för att uttrycka din uppskattning.





katolska dejtingsajter



De långsiktiga målen för WAGS of SCI är att så småningom starta en ideell stiftelse som syftar till att sprida medvetenhet om kvinnors mentala, känslomässiga och fysiska behov i interfunktionella relationer, samt samla in pengar för att skicka förtjänta par på romantiska resor annars hade de inte råd.


Min mans pojkvän då Evan skadades i en arbetsolycka när en last av osäkrade golv föll på hans huvud och bröt nacken på C4-nivån sedan dess har jag ägnat mig heltid åt hans vård, samt hjälpt till att hitta en ny normal för oss som par.


Efter hans skada bestämde vi oss för att ingenting skulle hålla oss tillbaka, och bestämde oss för att gifta oss utomlands i Italien år Vi har fortsatt att resa världen runt när vi kan, och vägrar att låta våra begränsningar hålla oss tillbaka. Jag är marknadsföringsrösten bakom WAGS of SCI och tycker om teknik och design.


Min pojkvän Dan skadades på vår första utomlands, tropiska semester till Cayo Santa Maria, Kuba den 2 januari. Han dök ner i den grunda delen av poolen och bröt sin C5 och blev fyrplegi på platsen. Dan opererades på Kuba innan han lufttransporterades hem. Dan och jag packade ihop hela vårt liv, sålde sitt hem och flyttade till Vancouver B.


Dan och jag är mycket engagerade i vårt samhälle och har hittat vår plats i Vancouver. Dessa kvinnor har blivit utvalda av WAGS of SCI-grundare att vara WAGS of SCI-ambassadörer i olika städer på grund av deras kärlek till att sprida medvetenhet och systerskap i allt de gör.


Dessa kvinnor brinner för att hjälpa andra och donerar sin tid till detta ändamål. De ger uppsökande och stöd till nya WAGS av SCI i sina områden och leder evenemang och möten i sina städer. De är den huvudsakliga kontaktpunkten för sina områden och ser fram emot att få kontakt med dig!


Hej jag heter Sarah! Min man och jag har varit gifta sedan 3. Ryan fick sin ryggmärgsskada för drygt 3 år sedan. Jag vet hur skrämmande och ensamt efterdyningarna av SCI kan vara. Då hade jag inte kunnat föreställa mig att vårt liv skulle se ut som det gör nu. Jag hoppas att jag kan hjälpa några andra WAGS av SCI att veta att de kommer att bli ok och att de inte är ensamma! Jag heter Cameron! Min man Trey och jag har varit gifta i 2 år, tillsammans i 10!


Trey fick en C5 och T5 SCI i januari, vilket gjorde honom förlamad från bröstet och nedåt. Även om våra liv är annorlunda nu, har vi upptäckt att med lite stöd och en positiv attityd kan vi övervinna nästan allt som kastas i vår väg. Jag hoppas kunna vara det stödet för andra WAGS av SCI och ge dem möjlighet att fortsätta! Kaleb och jag träffades när jag var bara 17 år på en missionsresa i San Diego, och under de kommande fyra åren försökte vi på ett nytt långdistansförhållande.


I oktober bestämde jag mig för att det var dags att vara all in och flytta till New Orleans, där Kaleb var stationerad med USA:s kustbevakning. Jag tog aldrig steget Kaleb råkade ut för en dykolycka den 10 november, vilket gjorde honom förlamad. Från det ögonblicket har vi varit ganska fästa vid höften och levt det här fyrhjulingslivet fullt ut! Vi har kämpat mycket, han har ramlat mycket ur stolen, men framför allt har vi skrattat mycket!


Hej, jag heter Jeannette! Min man, Apkar, och jag gifte oss för mindre än ett år sedan och har varit tillsammans i 6 år. Apkar ådrog sig en ryggmärgsskada på C5-C6 nivå över 2. Även om vägen till återhämtning var tuff och isolerande i början, har vi välsignats med fantastiska stödsystem för att lyfta och driva oss igenom, inklusive WAGS of SCI.


Jag är glad över att få kontakt med fler kvinnor eftersom jag vet att vi är starkare tillsammans! Jag heter Catie Hargrave och jag träffade min man, Hal, tre år efter att en bilolycka gjorde honom kvadriplegiker. Han är en C skadad i en ålder av Vi träffades på college vid University of La Verne, utanför Los Angeles, i och blev bästa vänner i 5 år innan vi började dejta. Vi gifte oss i september och navigerar i de dagliga utmaningarna i SCI-livet och jag kan inte vänta med att få kontakt med andra damer i vår situation!


Jon och jag träffades för ett och ett halvt år sedan efter hans olycka. Vi bor nu tillsammans med vår valp Jynx! Jag är superglad över att träffa och få kontakt med andra kvinnor som går igenom liknande upplevelser! Kiel och jag träffades för lite över 5 år sedan nu och har varit på cloud 9 sedan dess. När vi först började dejta måste jag erkänna att jag lärde mig många saker som går tillsammans med någon som har ådragit sig en ryggmärgsskada. Kiel bröt nacken vid 14 års ålder när han spelade fotboll och blev en C5 quadriplegic.


Vår relation har lärt mig många lektioner, utbildat mig och gjort mig mer medveten om min syn på individer med funktionshinder. Jag känner mig så välsignad och kan inte vänta på vårt nyaste äventyr i äktenskapet till hösten ! Med att bo i en förort till Boston med vår dotter - vår största glädje! Jag träffade Dave 6 år efter hans T4 fullständiga ryggmärgsskada från en motorcykelolycka. Jag drogs till hans styrka, motståndskraft och uthållighet.


Dave har alltid varit mycket engagerad i SCI-gemenskapen och en av de saker jag beundrar mest med honom är hans engagemang för att hjälpa nyligen skadade människor genom peermentoring. Hej, jag heter Inge, jag bor i Sydafrika med min fästman, som är en C5 quadriplegic. Vi träffades och började dejta i 3 månader när han råkade ut för sin dykolycka, för nästan 3 år sedan.


Jag är en väldigt glad och positiv person, som älskar att se humorn i allt, men de första 2 åren var tuffa. Jag vet inte vad mitt känslomässiga tillstånd skulle ha varit om jag inte hade varit en del av DEN HÄR gemenskapen. Min önskan är att ingen WAG någonsin ska känna sig ensam som går igenom denna SCI-resa. Jag vill göra mitt bästa för att nå alla "gamla" och nya WaG i Sydafrika för att hjälpa till att fortsätta bygga denna fantastiska gemenskap av stödjande superkvinnor. Jag bor i South Jersey vid stranden med min man Teudy och våra 2 pojkar.


Teudy är en C6 quadriplegic från en galen olycka i havet i augusti När hans olycka inträffade var jag 3 veckor bort från att föda vår yngsta son så våra liv vände på många sätt. Charlie föddes cirka 4 veckor senare medan Teudy arbetade hårt på rehab. Den här skadan har tagit oss igenom många nedgångar, men också gjort oss till en så starkare familj och som individer. Jag älskar absolut att få kontakt med andra WAGS av SCI och att vara en del av detta otroliga systerskap!


Hej, jag heter Sara! Jag och min fästman Joe har varit tillsammans i nästan 5 år nu. Vacker quadriplegic Fiskar hona, söker en vän som kan bli min jämlika. Intelligent , roligt kärleksfull , öppensinnade mamma till låt oss vibe. Omtänksam ung kvinna söker vänner och mer. Älskar musik, filmer, serier och skrivande. Har provspelat för The Voice två gånger, American Idol och Americas Got Talent en gång! Letar efter utåtriktade och roliga människor att få kontakt med. Om du letar efter äkta vänskap, leta INTE LÄNGRE!!!


En mamma först som njuter av att vara ute i solen. Jag är verkligen intresserad av att lära känna någon som kan föra en konversation. Någon med humor och är dramafri! Hej vad händer …………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………..


Rolig, omtänksam och utåtriktad dam som älskar kvicka skämt, intelligenta samtal och livet i allmänhet! Mitt motto är "Vardag är en helgdag" och tror att vi ska leva livet fullt ut. Vi har alla dåliga dagar, men jag föredrar att se på den ljusa sidan av saker och ting. Älskar att träffa människor och fira Hellooo solsken! Quadriplegic Man Toronto , Ontario , Kanada. Jag har en speciell platsi Jag har en speciell platsi tycker om att röra,jag värnar om dig Quadriplegic Man Covington , Louisiana , USA.


Quadriplegic Man Aloha , Oregon , USA. Söker kärlek äkta kärlek Söker kärlek äkta kärlek Quadriplegic Man Tucson , Arizona , United States. Inleder en ny dejting Inleder ett nytt dejtingäventyr. är du min Quadriplegic Man Excelsior , Minnesota , USA. Irishcripple Irishcripple Quadriplegic Man Phoenix , Arizona , USA.


Still looking Still looking Quadriplegic Man San Francisco , California , United States. Quad chick Quad chick Quadriplegic Man Heaton Moor , England , Storbritannien.

No comments:

Post a Comment